Autor |
Wiadomość |
sirmik
Spamer

Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/666
|
|
GS - dla kogo po co i jak nimi walczyc :) |
|
w odpowiedzi na http://www.ogamefatum.fora.pl/gs-t922.html
tez z naszego forum by sir mik
Gwiazdki smierci - dla kogo? po co? i czy warto Uśmiech
Jak powszechnie wiadomo Gwiazdy Smeirci - GS sa teoretycznie najlepsza, osteteczna bronia w ogame. Czy jednak naprawde warto inwestowac w ich budowe, i co waznijsze - w ich odkrycie?
Wybudowanei GS jest rzecza cholernie droga. Sam gs kosztuje 5 milionow metalu 4 miliony krysi i milion paliwka. Nawet dla osoby aktywnie grajacej jest to duzo i oznacza pare dni farmienia (nie mówie tu o manikach ktorzy, graja 20h na dobe i nic nei robia tylko sla stateczki). Dla przecietnego gracza wydubowanie 1 gs w 3 dni (nie budujac nic innego) to juz sukces. Do tego trzeba doliczyc cholendarne koszta odkrycia grawitonow. Same satki, do tego albo bunkier albo wysoki poziom nanitow. No i oczywiscie ryzyko ze ktos przyleci i stracimy wszystko :/
Czy wiec warto "bawic sie w robienie gs?"
PLUSY GS
+ prestiz na uni
+ mozliwosc niszczenia monow
+ łątwe rozwalanie bunkrow
+ wzmocnie dla floty
+ tanie fs
MINUSY Gs
- wooooooolneee
- droooogiieeee
Plus niby duzo ale... No własnie
Prestiż? Co co nam z niego? Od tego punktow nei przybedzie.
Niszczenie moonów - marzenia. W rzeczywistosci nei rozwalimy nic wiekszego od >6k srednicy. Zresta zobacie sami 5gs (czyli juz nei tak mało - 50k punktow!) i moon 6,5k czyli wcale nie tak wielki - sredniak na uni. Mamy 43% na znisczenie ksiezyca (mało naprawde mało) i az 40% na to ze nasze gwiazdki same sie rozwala a 50k punktow pojdzie sie .....
Inny przykłąd moon 7k srednicy (dalej jeszcze nei zaden gigant). Juz tylko 36% na zniszczenei takiego i az 42% na rozwalnie własnych gwiazdek.
Warto tu zauwazyc ze im wiecej GS to zwieksza sie tylko szansa na zniszczenei Moona - szansa na rozwalnie gs jest NADAL TAKA SAMA>;(
Przy tak duzym ryzyku latanei na wieksze moony jest mało opłacalne. Nawet jak rozwalimy ksiezyc i złapamy flotke ale stracimy 5gs (a na wieksze 5 to duzo za malo) to mało kiedy zysk z bitwy pokryje te straty. A przy odrobinie pecha mozna stracic nawet 5x3 gs i nie rozwalic moona.
Rozwalnei ksiezyczy to wiec tylko zabawa dla znudzonych gracyz, desperatow, bogaczy Język albo w trakcie wilkich wojen. Do tego pameitajmy GS LATAJA wolno - zanim doleca do moona celuu wrog moze sciagnac posiłki nawet z innej galaktyki i zamiast rozwalic moona rozwalimy sami siebie (gs lecacych na niszcz NIE MOZNA SPOWALNIC wiec o podstaweke bbbbb bardzo łątwo). Nie mówiac juz o kontrowaniu...
Łatwe rozwalanei bunkrów - tak to prawda. Ale tylko rozwalanie. Nawet w ukłądzie gs leca wolno i 75% graczy zdrazy wywieżc wszystko z atakowanej planety. Mozna za to łątwo rozwalac satki (pod gravitony albo pod eko z mocniej zabunkrowanych kolonii). Tylko tutaj tez 1-2 gs nei starcza. Trzeba ich wiecej. Na sredni bunkier musimy zrobic ich >5 a to kosztuje. Do tego dochodzi znow ryzyko kontry - gdy gs leci tak wolno i celem jest plaenta (widac na falandzie) to o nia łatwo oj łątwo.
Wzmocnei floty. Okazuje sie ze tutaj gs sprawdzaja sie ZNAKOMICIE. Wpradzie nikt nei robi nimi ST (jezeli tak to sa to zwykle ustawki lub bunkry ludzi ktorzy przestali grac) bo sa do tego za wolne, ale w OBRONIE gs daja popalic. Dołączenie do DUZEJ floty wiekszej ilosci gs powoduje ze nawet w aCS taka flota jest piekilnei rudno do rozwalnie z zyskiem. GS dzieki szybkim dizałom masakruja ciezkie miecho floty - lm duzo nei pomagaja. Jezeli do fltoy czlowieka z top 10 doda sie np 20 gs (200k punktow przy srednim koscie floty top 10 starszej uni czyli 1,5kk punktow czyli naprawde nieduzo). To taka flota w obronei staje sie praktycznei nie pokonana. Nawet duzo wieksza flota (lub aCS) przy ataku na kogos takiego ma tak duze straty ze wychodiz nałnych kilknadzie/ albo nawet dziesiat milionow. Z symulacji wynika, ze jezeli chodzi o OBRONE to od pewnego momentu wiecej daja gs niz pakowanie punktow w tradycjna flote. Co daje jednak obrna i tak robimy Fs. Oczywiscie, ale mozemy zapominiec o nim Język może nas ktos wyliczyc (na stacjonuj czy z moona), moze zostac skontrowani. Majac flote z gs wrogowie musza przeciw nam zmobilizowac duzo wieksze siły, wiecej reckow, wiecej flot co czesto oznacza nawet niemozliwosc przeprowadzenia akcji. Przykad z "zycia wziety" moja flota jest około top 25 - kosztuje ponad 800k punktów mam w niej 14 gs czyli razem 940k. Przy wyliczeniach okazuje sie ze człowiek z top 10 a nawet wyzej z fltoa warta 1,5kk nie ma zysku z lotu na mnie. Przy ataku na konwecjonalnalna flote nawet wartajaca ponad 1kk zysk by miał i to duzy. Do tego dochodzi jeszcze to ze walka z fltoa plus gs - wymusza zawsze dobitke, bo gs prawie zawsze przyzywaja 6 runde walki... Do tego jezeli ktos zaatakuej nas gs Język to nic tak dobrze nei rozwala gs jak inne gs plus flota Język
Tanei fs. Tak opłąca sie gdy fs w ukłądize zaczyna ksoztowac poinad 100k deteru dzinnie to warto myslec nad gs. Wpradzie taki fs jest kortki (na włąsne pz na 10%) około 7h (w zaleznosci od silników), to jednak aktywnemu graczowi powinien starczyc. Zreszta policzmy 10 dni oszczednisci nawet po 150k paliwka (to jeszcze nei tak wielka flota) = 1,5kk paliwka po miesiacu mamy 4,5kk oszczednosci w paliwie czyli gs zwrocony z nawiazka).
DLA KOGO WIEC GS?
Gs nei opłącaja sie słąbym graczom. Znam wiele osob ktore ma nawet 200k punktow a robi gravitony? Po co? I tak przy ich zyskach nei bedzie ich stac na ich produkcje - lepiej zaisntastowac te 10 milionow surki w normalna fltoe, zezłomic kogos albo wepchnac w eko (to np 29 poziom kopalni metalu prawie). Prestiz NIE DAJE nic.
GS warto robic gdy fltoa zaczyna za duzo palisc na fs - to jest dobry moment do ich odkrycia. Fs ksoztuje wiecej niz 100k - robimy gs. Pozatym pameitajmy 1 gs nie daje poza tanim fs nic. Te zmysle zabawki sa przydatne dopiero w ilosciach >5. A na zrobie 5gs trzeba sporo surowki. A same gs bez osłanijacej je fltoy nie dadza rowneiz nic. Chyba ze mamy dobry zgrany sojusz, w ktorym umawia sie ze jedna osoba robi same gs na jego uzytek. ale to juz zupelnie inna sprawa
Czy jednak robic je do rozwalnia moonow / bunkrow nei majac konwencjalnej floty? Raczej nie. Znam paru takich graczy (np Pyro z 24 uni doszedł do top 10 na samych gs), ale wszyscy mówia to samo - ze sie nie opłaca. Gs sa za wolne a niszczenei moonwo za ryzykowane.
JAK UZYWAC GWIAZDEK
1. atak - nsizczenie moona. Sa dwie szkoły. Wiadomo ze im wiekszy tym trudniej rozwalic. Jedni sla wszytie gs naraz. Ma to swoje zalety - gdy mamy ich duzo (>80% szans na zniszczenei moona) to nawet gdy je stracimy to mamy prawie pewne rozwlanie wrogiiego moona. Jednak gdy trafi nas pech to straicmy wszystkie Smutny a strta 10 gs (bo tyle trzeba ich na dobra szanse nawet małęgo moonika) to strata wielka.
Inna szkołą jest słanie fal gs po 1-2-3 gwiazdki. Procent na zniszczenei jest mały (np po 20% -10% przy nieduzych kulkach), ale nie straicmy wszystkiego. Tutaj podnie jest jak z probamii moonowymi. Niektorzy mówia ze lepiej jest miec raz 20% a inni ze lepiej 2x10%. Ja jezeli niszcze ksiezyc sle wszystkie naraz i dopieram ich ilosc tak aby miec >100%. Mam pewnosc ze kulke rozwale, jezeli strace gs (szansa nie zalezy od ich ilosci!) to juz moj pech :/.
Gdy juz puscimy kulki na moon trzy uwagi.
- nie slijmy razem z nimi floty - jezeli gwiazdki sie rozwala to stracimy trz CALA flote.
- do gwizdek dodajmy troche sond - podobno przynosi to szczescie ^^ a tak naprawde w razie walki z wroga flota poniesie ona straty nawet o 50% wieksze (sic!) - po prostu w 1 turze wrogi ogien rozlozy sie na sondy i gs "dłuzej pozyja".
- atakujac moona slijmy przed nimi na jedna czy 2s przed atakiem "wymiatajaca flote" jezeli wrog podstawi sie aby je zniszczyc, taka flota rozwali wroga. Tutaj uwaga na podstawki bo lecimy na slepo i nie spowolnimy floty, warto wiec leciec z duzo wieksza sila na wypadek niespodzianki Mrugnięcie
PS>
Rozwlanei moona >8k jest prawie niemozliwe trzeba słąc minimum 20-30gs ktore maja 50% na rozwalnei sie a nieduze na zniszczenie moona = samobujstwo.
2. Atak na bunkier. Tutaj dwa TIPy - dodajcie 2-3 gs wiecej niz pokazuje symulator - wystarczy ze wrog dorobi troche borony, pare plazm i mozemy miec małą niespodzianke. Bie robmy nic na STYk!
Pameitajmy takze o sondach. Czasami mozna tym sposobem bez strat (nei liczac biednych kilkunastu sond Język) zdemolowac duzo wiekszy bunkier.
Oczywiscie mozemy latac do stkutku. Nie musimy rozwalac wszystkiego od razu. 5-6 fal lotow - tydzin zabawy i mozna skutecznei odbunkrowac prawie kazdego Uśmiech.
3. złominie gs.
To juz trudne. ALbo lecimy na idlera zabunkrowanego z duza fltoa - wtedy sprawa prosta. Gorzej gdy chodzi o aktywnego gracza. Jedyny sposob to załozyc kolonie (najlpiej na 14 czy 15 pozycji bo jezeli ktos nei ma fox game to moze nei zauwazyc - tak naprawde sa tacy ludzie Język) przenies tam gs i atakowac od razu gdy zniknei gwiazdka w nocy (oczywiscie sprawdzamy i obserwujemy gracza czy nei wchodiz jeszcze potem w nocy na konto) mamy pewna szanse ze zdarzymy doleciec do celu zanim osoba rano/ w połudnei sie zaloguje.
Taki atak jest niesamowice opłącalny - zero strat czysty zysk Mrugnięcie.
Czesc bunkrownikow robi tez długie fs samymi dt w ktorych wozi swoja surowke, mozna łąpac je na falange wracajace (gs czesto bez moona na pz) i tez mozna wycugnac z tego niezły zysk. A poza tym smierc bunkrownikom Uśmiech
Czy wiec warto robic GS. TAk ale
- tylko jako waparcie dla podstawowej DUZEJ floty lub pojedycza sztuke do fs.
- tylko dla bogatych graczy ktorzy moga sobie pozwolic na ich wieksza liczbe.
Słąbi gracze moga sobie podarowac ich tworzenie, szczegolnie ze w ich wypadku robie gravitownow sprowadza sie do zabunkrowania planety - wywalnie surkiw w błoto. A na dodatek ktos posiadajacy gs w okolicy moze ich bunkrowi z satakmi sprawic niemilą niespodzianke Mrugnięcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:10, 13 Maj 2007 |
|
 |
|
 |
Borowik
Administrator

Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 12/666 Skąd: Barcin
|
|
|
|
Sir Mik zawsze był uważany prze zemnie jako dobry człowiek ale teraz przerósł sam siebie...
co jak co ale teraz naraziłeś się na meile od graczy...
otwóż poradnie na ogame :d hihihiih
mogę być twoim asystentem jedna porada = 100 OW 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:14, 13 Maj 2007 |
|
 |
Bikdik
Spamer

Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/666 Skąd: Z Zadupia!!!:P
|
|
|
|
ta 100OW - to chyba na probke 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:38, 13 Maj 2007 |
|
 |
Morvudd
Spamer

Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1532
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/666 Skąd: Z Tamtond
|
|
|
|
nie jako zaplata za porady, zezlomuje je sobie 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:05, 13 Maj 2007 |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|