Autor |
Wiadomość |
sirmik
Spamer

Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/666
|
|
całą prawda o szybkich działąch ;) |
|
Niewiele osób zdaje sobie sprawę jak naprawdę wygląda mechanizm funkcjonowania szybkich dział. Podstawą rozważań jest poniższa tabelka oraz speedsim.
Obrazek
Tabelka: Mamy tu jednostkę, jednostki przeciw którym "Ma" ona szybkie działa, ilość szybkich dział, oraz procent szybkich dział.
Ilość szybkich dział - jest to losowa liczba (przedział nieznany) której średnia wartość przedstawiona jest w tabeli. Podaje ile jednostek oberwie jednocześnie przy jednym strzale (pod warunkiem że uda się "zmieścić" w przedziale procentowym - patrz niżej).
Procent szybkich dział - jest to procentowa szansa, że w danej rundzie strzał z działa "będzie szybki", czyli szansa na to czy statek użyje szybkich dział, czy nie - test następuje w każdej rundzie osobno.
Przechodzimy do speedsima.
PRZYKŁAD 1.
Bierzemy 1 bombowiec vs 2 wyrzutnie rakiet. Bombowiec posiada 95 % szans na to, że użyje szybkich dział przeciw wyrzutni rakiet. Średnia liczba wyrzutni, które może "obsłużyć" jednym wystrzałem, to 20.
Oznacza to, iż w 95% wypadków 1 bombowiec rozwali 2 WR już w pierwszej rundzie. W 5 % wypadków, w pierwszej rundzie nie udaje się bombowcowi użyć szybkich dział, więc strzela tylko 1 raz i rozwala 1 wyrzutnię. Dopiero w 2 rundzie strzela drugi raz i rozwala drugą wyrzutnię.
Sprawdzamy w speedsimie - wynik zgodny z przewidywaniami. Aby to sprawdzić ustawiamy 1 bombowiec u agresora, 2 wyrzutnie u obrońcy i ustalamy ilość symulacji na 1 i klikamy sobie kilkanaście razy w "rozpocznij symulację". W przeważającej ilości wyników (95 %) agresor wygra po 1 rundzie, reszta przypadków - w 2 rundzie.
PRZYKŁAD 2. Rozbudowany
1 Krążownik vs 3 Lekkie Myśliwce. Agresor wygra albo w rundzie 1,2,3 a nawet w 4. Dlaczego ? Prześledźmy. Krążownik ma 66% szybkich dział przeciw LM, średnia ilość to 3.
Opcja 1, wygrana w 1 rundzie:
1 krążownik "trafia" w swoje 66% i strzela używając szybkich dział. Obrywa średnia ilość, czyli cała trójka myśliwców. Wszystkie są niszczone, gdyż LM posiada 410 punktów życia (10% punktów strukturalnych + 10 tarczy), a krążownik 400 punktów siły bojowej. Przy zniszczeniach wynoszących ponad 30% każda jednostka ma właśnie tyle samo szans na zniszczenie ile % obrażeń dostała. A zatem jeżeli krążownik zadał każdemu z 3 myśliwców obrażenia wynoszące 400 punktów, co stanowi 97% (dokładniej 97,5 %) punktów życia LM'a, to każdy myśliwiec ma właśnie te 97% szans na zniszczenie pod koniec rundy.
Opcja 2, wygrana w 2 rundzie:
1 krążownik w 1 rundzie nie trafia w swoje 66% i strzela tylko raz, niszcząc 1 LM, ma na to 97% szans (strzela z siłą 400, co stanowi 97% punktów życia LM'a - i tyle wynosi szansa jego zniszczenia). W drugiej rundzie krążownik "trafia" w swoje 66% i używa szybkich dział na 2 LM'ach, po czym niszczy je, tak jak w opcji 1.
Opcja 3, wygrana w 3 rundzie:
W każdej rundzie zostaje zestrzelony tylko 1 LM.
Teoretycznie możliwe jest również że 1 krążownik rozwali 3 LM'y dopiero w rundzie 4 (a nawet w kolejnych przy niesomowitym pechu). Aby tak się stało, w jednej z rund nie może zginąć ani jeden myśliwiec. Zobaczmy: krążownik strzela bez szybkich dział za 400 punktów, LM ma tylko 3% szans na uratowanie się i udaje mu się. W kolejnej rundzie ma już jednek tylko 10 punktów życia, dzięki osłonie, która regeneruje się w każdej rundzie. Dlatego niemal napewno zginie w rundzie kolejnej (chyba że krążownik trafi w inny myśliwiec). Aby doszło do takiej sytuacji, że 1 krążownik nie niszczy w 1 rundzie 1 LM'a, muszą być spełnione 2 warunki: krążownik nie strzela szybkimi działami (ma na to 100-66 = 33% szans), oraz to że ledwo żywy LM, nie zniszczy się pod koniec rundy (3%).
Trzeba też pamiętać że ilość szybkich dział jest losowana, a w tabelce są wartości średnie. Może się okazać że krążownik w 1 rundę rozwali nie trzy, a 5 myśliwców, albo tylko 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:44, 14 Maj 2007 |
|
 |
|
 |
Mantikora
Spamer

Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/666 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
Nie no, szacun SirMik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:19, 14 Maj 2007 |
|
 |
Bikdik
Spamer

Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/666 Skąd: Z Zadupia!!!:P
|
|
|
|
hej mam pytanie - piszesz ze w jednej rundzie trafi jednego i przy pechu zostanie mu jeszcze 10 zycia, a natomiast w kolejnej rundzie udezy w innego - dochodze do wniosku wtedy ze jeden kraazlwnik moze niszczyc 3 lmy w 6 rundach przy nie uzyciu szybkich dział - bo:
1. strzela w jednego(zostaje 10 zycia)
2. strzela w drugiego(zostaje 10 zycia)
3. strzela w trzeciego(zostaje 10 zycia)
4. znow w pierwszego ale w zaden inny( juz po pierwszym)
5. w durgiego ale w trzeciego nie( ju po drugim)
6. załatwia ostatniego w 6 rundzie
mozliwe to jest?? 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:22, 14 Maj 2007 |
|
 |
sirmik
Spamer

Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/666
|
|
|
|
tak to jest mozliwe włąsnie
z tym ze dochodzi jeszcze tak zwana "szansa na wybuch" jezeli zostaje <50% punktow zycia to pojawia sie coraz wieksza szansa na wybuch tak wiec TEORETYCZNIE gwizde smierci mozna znisczyc zabierajac jej tylko 600000 oslony z 900000.
Stad sie biora błędy symulatora i roznice miedzy symulowana bitwa a wynikiem rzeczywistym. wystarczy troche pecha i wlasnie gs wybucha, lub tego nei robi - nawet roznica jednej tury z +1 gs czy -1gs to pare kk strat wiecej lub mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:09, 15 Maj 2007 |
|
 |
Morvudd
Spamer

Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1532
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/666 Skąd: Z Tamtond
|
|
|
|
Dzieki Mik, twoje rady bardzo sie przydaja 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:15, 16 Maj 2007 |
|
 |
Jachu16
Spamer

Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/666 Skąd: wale konia nocą więc nie powiem :)
|
|
|
|
wiadomo 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:20, 16 Maj 2007 |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|